Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Salem Mihindeou AYENAN
15 janvier 2022

AFRODEMOKRASIA Versie Afrikaans

IMG AFRODEMOKRASIA BY SALEM AYENAN

"AFRODEMOKRASIA" is 'n konsep wat geskep is deur Salem M. AYENAN, 'n jong Beninese, ambassadeur van die staat van die Afrika-diaspora. Deur hierdie konsep ontwikkel hy 'n paar utopiese oriëntasies vir 'n demokratiese stelsel volgens Afrika-waardes en realiteite.

Ontdek sy heel eerste artikel oor Afrodemokrasia, wat slegs 'n klein deel van 'n hele werk is wat op die gepaste tyd amptelik beskikbaar gestel sal word.

Die volgende artikel wat jy gaan lees, het hom die 6de prys besorg in die Skryfkompetisie oor Utopias van Politieke Stelsels in Afrika, ’n kompetisie gereël deur PLACE FOR AFRICA (Political Laboratory of African Communities in Europe) wat die 10 beste produksies internasionaal gekies het.

 

271936710_482859520119006_399319605149236712_n

Sedert hul toetreding tot onafhanklikheid, gaan Afrika-lande steeds kwyn in terme van ontwikkeling. Die werklike probleem wat hierdie toedrag van sake regverdig, lê in die keuse van die gepaste politieke stelsels. Die meerderheid Afrikalande het vanaf die 1990's vir die regime van demokrasie gekies. Benin is bekend as een van die eerste lande wat hierdie politieke stelsel aangeneem het. Meer as vier dekades later is die resultate rampspoedig, nie net vir die geval van Benin nie, maar verskeie ander Afrika-lande insluitend die Ivoorkus, Togo, Kongo, Guinee, om 'n paar te noem.

Met die oog op dit alles moet ons dit waag om hard en duidelik te sê: Afrika het nog nie sy eie model van demokrasie gedefinieer nie. Die vraag ontstaan ​​dan: vir watter politieke stelsels moet gekies word en vir watter doeleindes? Ons gaan deur hierdie refleksie om asse voor te stel waarop beide die heersers en die burgers moet soek na 'n Afrika-styl demokrasie, volgens die standaarde en realiteite van die vasteland: vandaar die konsep Afrodemokrasia, 'n gekombineerde woord "Afro om te sê "Afrikane ” en “Demokrasia” wat van die shwahili kom en wat “Demokrasie” beteken.

 

Popularisering en respek vir menseregte volgens Afrika-realiteite

"Demokrasie gaan onvermydelik deur die respek van menseregte", het Miguèle HOUETO, aktivis en verdediger van menseregte, onderstreep tydens die rondetafel van "Utopieë van politieke stelsels in Afrika", wat op 15 September 2021 in Benin gehou is ter geleentheid van die Internasionale Dag van Demokrasie. Om by hierdie woorde te hou, lei ons om te bevestig dat dit nodig is om te begin by die popularisering van die tekste en wette van die grondwet, sodat elke burger sy regte geniet, en dat hy in staat is om beslag te lê op die bevoegde howe wanneer sy regte geskend word.

Ons glo dat menseregte in Afrika gerespekteer sal word as ons grondwette volgens Afrika-norme en -kulture ontwikkel word; geskryf in die mees gesproke plaaslike tale in elke land; en beskikbaar in oudioweergawe vir gesiggestremdes.

 

Op die burgerwag van die Afrika-volke

Dit is waar dat ons vir die meeste Afrikalande, afgevaardigdes kies om ons stemme in die parlemente te dra. Maar is dit genoeg? Die verantwoordelikheid van burgers is nie beperk tot hierdie vlak nie. Afrika-burgers moet nou eienaarskap neem van die regsinstrumente tot hul beskikking om "NEE" te sê wanneer nodig.

Ook moet hulle verenig wees om die wil van die volk met een stem te bring. Om te swyg is om na goeddunke te onderwerp, en niemand sal tot jou verdediging kom wanneer jou regte onwettig geskend word en jy dit sonder om 'n woord te sê vat nie. Dit is geensins 'n aanhitsing tot geweld nie, maar dit is juis die interpretasie van die reg op vryheid van uitdrukking.

 

Oor die betrokkenheid van tradisionele hoofmanne vir deelnemende regering

Die realiteite op die Afrika-kontinent is nie dieselfde as dié in Europa of Amerika nie. Vir 'n lang tyd, ver voor kolonisasie en die nasleep daarvan, is die Afrika-volke in koninkryke, ryke saamgestel en volgens norme, wat tot vandag toe in ons samelewings bestaan, regeer.

Dit sal in goeie smaak wees vir die tradisionele kapteinskappe, waarna die meerderheid burgers baie luister, om nou by gemeenskapsbestuur betrokke te wees. Dit is 'n ernstige fout om hulle opsy te sit, want hulle is die waarborge van ons lande, ons rites, ons kulture en ons waardes. Ons doen dus 'n beroep op 'n intellektuele en kulturele dekolonisering vir 'n Afrika-styl demokrasie.

 

Oor die skepping van 'n invloedryke kontinentale geregtelike liggaam om Afrika-leiers te herskep in die geval van nie-respektering van die eed

Om die eed af te lê is 'n tradisionele daad wat Afrika-heersers moet lei om hul woord te respekteer sodra hulle die mag oorneem. Die Staatshoof of die President van die Republiek is bowenal 'n gewone burger, wat aangewys is om die mense te lei. Ongelukkig sien ons sedert onafhanklikwording al hoe meer aanstootlike gebeure in Afrika-lande: dit gaan uiteraard oor die hebsug van mag.

Die mag behoort aan die mense. Dit is dus heel normaal dat Afrika-leiers die voorskoot soos die grondwet bepaal een keer aan die einde van hul ampstermyn neerlê. Dit is wat ons voorstel vir die skepping van 'n redelik invloedryke kontinentale regsliggaam regverdig, onder leiding van gerekende Afrika-regters, wat sy stem sal gee in die geval van nie-respektering van die eed. Ongelukkig het die Afrika-unie en ECOWAS tot dusver nie daarin geslaag om hierdie situasie op te los nie.ed

 

 

Dekonsentrasie van die magte van die President van die Republiek

In die meeste Afrika-lande het die Staatshoof 'n magspakket wat hom supermag en politieke hegemonie gee. Ons glo byvoorbeeld dat die weermag in sy rol om demokrasie te bewaar 'n liggaam in eie reg moet wees, wat nie deur politici beheer word nie, maar wat die belange van die mense verdedig.

 

Van burgerlike en patriotiese opvoeding van Afrika-volke tot deelnemende demokrasie

'n Goeie burgerlike en patriotiese opvoeding is nodig vir die bou van 'n deelnemende demokrasie in Afrika. Dit is tyd vir elke dogter en seun van die vasteland om te verbind en deel te neem aan die bestuur van die stad, ongeag in watter vorm, hetsy deur aktivisme in verenigings, in vakbondbewegings of in die Organisasies van die Genootskap. Siviele.

 

Die afbreek van hindernisse vir die eenheid van Afrika-volke

Die projek van die Verenigde State van Afrika is 'n utopie wat een mooi dag 'n werklikheid sal wees. Kom ons werk vir die oomblik daaraan om 'n nuwe Afrika te bou gebaseer op tipies Afrika-ideologieë wat saamwoon voorstaan. ’n Afrika-spreekwoord sê dit gebeur nie net met ander nie. Ons moet dus saamstaan ​​tussen Afrika-lande vir die ontwikkeling van ons liewe vasteland.

 

Soos Marcus Garvey, Cheikh Anta Diop, Aimé Césaire, Achille Mbembe, Valentin Mudimbe en vele ander, is dit tyd om Afrika te heroorweeg. Ons bly optimisties en oortuig daarvan dat 'n goeie burgerlike en patriotiese opvoeding; dat die popularisering van die tekste en wette van die grondwet in plaaslike Afrikatale; die betrokkenheid van tradisionele kapteinskappe by plaaslike bestuur; dat die skepping van 'n outonome, onafhanklike en invloedryke regbank; as die dekonsentrasie van magte van Afrika-staatshoofde; as burgermonitering; en die kweek van die begrip van die Republiek sal lei tot die ontwikkeling van die Afrika-volke. Ons glo in Afrodemokrasia.

Kopiereg: salemayenan@2021

 

Skakel na PLEK vir AFRIKA-bladsy: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=482859560119002&id=104059141332381

Publicité
Publicité
Commentaires
Salem Mihindeou AYENAN
Publicité
Archives
Publicité